2 czerwca 2017

Okołodraftowe plany Blazers


Ruszyły finały NBA. Golden State nie przestają  wygrywać. Łatwość z jaką biorą kolejne przeszkody, każe trochę inaczej(mniej krytycznie) patrzeć na 0:4 Blazers. To juz jednak przeszłość, w Portland, po kilkunastu dniach ciszy, znów głośniej o przygotowaniach do draftu. Mamy doniesienia o tym, że Olshey będzie próbować pozbyć się któregoś z kontraktów, tak aby oczyścić zapchane salary cap. W nadchodzącym sezonie Blazers  musieliby płacić 133mln, o jakieś 11 mln powyżej górnej granic płac. Trzy picki w drafcie 2017 to kapitał Portland.  Któryś z nich zostanie prawdopodobnie poświęcony w celu pozbycia się  jednej z umów. Plotki mówią o wstępnych rozmowach na lini Blazers- Knicks i zainteresowaniu Nowego Yorku Mo Harklessem ( urodzony na Queensie). Wśród ewentualnych kontrahentów wymienia się też Nets.Warto przypomnieć, że  Knicks posiadają picki #8 #44 i #58, New Jersey #22 #27 #57. Wobec #15 #20 i #26 RipCity daje to ogrom możliwości zamian picków.

7 czerwca ruszają workouty w Portland. Na pewno pojawia się na nich absolwenci Oregonu: Dillon Brooks i Jordan Bell. Potwierdzony jest też udział Justina Jacksona z drużyny mistrzów NCAA- North Carolina oraz Ivana Rabba, Justina Pattona, Johna Collinsa. Wszyscy wymienieni to gracze francourtu. Spośród guardów swoje umiejętności zaprezentują Sindarius  Thornwell,  Terrance Ferguson, a także trzeci z liderów Oregonu Tyler Dorsey. Poza tym ostatnim sylwetki wszystkich graczy prezentowaliśmy w naszych przeddraftowych zapowiedziach. Treningi dla Blazers odbędą się 7, 8, 9, 10, 12 i 19 czerwca. Jak co roku obszerne fragmenty pokaże zapewne blazers.com. Zanim do tego dojdzie żyć będziemy kolejnymi doniesieniami o planach Olshey'a. Będziemy o nich na bieżąco informować(przede wszystkim za pośrednictwem twittera). W komentarzach czekamy na Wasze opinie i propozycje ewentualnych wymian.

42 komentarze:

  1. Behemot14:38

    Dorzucę z poprzedniego wątku żeby nie uciekło:
    Trójstronna wymiana Por/NYK/Nets:
    Do NYK: Brook Lopez, CJ, #27,
    Do Nets: #15,#20, Noah;
    Do Blazers: Porzingis,#44.
    Czy ktoś mówi nie? Ewentualnie tasuejmy te wybory inaczej.

    OdpowiedzUsuń
  2. @Behemot trafileś mnie. Porzingis jest jednym z 3 graczy w tej lidze za którego moglbym oddać Cj-a.
    Co do oddawanie Mo. Jestem na tak. Kogoś musimy oddać, a akurat na niego chyba będą chętni. Poza tym on jest dziwny, jakis spolecznie niedostosowany, mam wrazenie , ze jest poza drużyną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Behemot15:30

      Dzieciak jeszcze jest i tyle. Akurat jego kontrakt to złoto, zwłaszcza, że ma jeszcze spory upside. Musiałoby coś ciekawego trafić w zamian, na pewno nie tylko salary relief.

      Usuń
    2. CJ w przyszłym sezonie będzie jeszcze lepszy. Doklejanie do niego 15 i 20 jest chyba trochę przesadzone. Nie wspominająć już o tym, że serce mi się kraje, a bardziej będzie się krajać, jak wykręci MVP w jakimś innym zespole. Na teraz bardziej widzę w trejdzie Lillarda.

      Usuń
  3. pdxpl15:43

    Niestety, nie Blazers bedą dyktować warunki. Wszyscy wiedza, że Olshey jest pod ścianą. To pozycja , z której cięzko się negocjuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Behemot15:49

      Nie zgadzam się. Najwyżej doda pick/lub młodego grajka w lutym (do kontraktu Crabbe'a, Turnera lub Meyersa).

      Usuń
    2. pdxpl16:03

      pogloski o dealowaniu pickami sugeruja jednak, ze nie bedzie czekać do lutego. No i poza tym jaka masz pewność ,że wartośc Crabbe'a czy Turnera w lutym bedzie atrakcyjna dla kogokolwiek. Na razie mamy do czynienia z odwrotną tendencją.

      Usuń
    3. Behemot16:07

      Różnimy się po prostu w ocenie tych kontraktów na ten moment. Ich wartość siłą rzeczy rośnie, gdy bliżej do końca. + spodziewam się jednak lepszej gry w przyszłym sezonie.

      Usuń
  4. Anonimowy17:33

    NYK na pewno nie oddadza Porzingisa, Olshey nie jest raczej gotowy na handel CJa.
    Jesli deal z NYK to predzej widze idacego tam Mo+ML+20# lub Crabbe+20# za Rosa i 27#. Po czym Blazers placa Rose'owi jego 21 baniek i go odrazu zwalniaja.
    Zaden inny deal nie ma raczej wiekszego sensu dla obu stron.

    BlazerManiac

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Behemot18:33

      Sens to on ma dla obu stron, ale zgadzam się, że to b. mało prawdopodobne.

      Usuń
  5. Anonimowy18:39

    Może czterostronna wymiana z Minessotą. Oni wyciągają ręce do Rosa już od dawna.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pdxpl19:18

    A Rose nie jest czasami Ufa?

    OdpowiedzUsuń
  7. To idiotyczne oddawać CJ'a za Pozingisa,No Harkles zagrał najlepszy sezon i wcale nie jest poza drużyną.to jakieś bzdury!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Behemot02:03

      Ktora piątka wygra w kosza:
      Lillard-Crabbe-Aminu-Porzingis-Nurk, czy Lillard-CJ-Aminu-Vonleh-Nurk? Podmień Aminu z Harklessem lub Turnerem jak chcesz.

      Usuń
    2. pdxpl07:57

      @rip citizen sezon Harklessa dzielił się na dwie części, bardzo dobry do ASG i zupełnie nijaki po nim. Nie mam zaufania do czlowieka , który zarabiając miliony, łasi sie na dodatkoe 500 tys i z premedytacja nie odddaje rzutów. Oczywiscie opinie o tym jak on funkcjonuje w druzynie opieramy na zbyt slabych przeslanakach, nie obserwujemy na codzień tych relacji, to raczej nasze wrazenie. moja są takie , że nie Mo nie jest zbyt koleżenski i lubiany przez resztę. Przypomnij sobie sytuacje z grudnia, jak skrytykował zaangazowanie innych graczy i poszedl z tym do mediów.

      Usuń
  8. O co tu się spierać. Przecierz wiadomo, że Jackson nie odda Porzgisa.

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy14:51

    Detroit szuka chętnego na 12 pick , zaoferowałbym Harklessa + ewentualnie coś z przyszłych draftów.Następnie oddałbym pick z Crabbem i Leonardem do Nets.
    Mój wybór na draft :
    15 Patton
    20 Bell
    26 Thornwell lub Ojeleye

    Podoba mi się pomysł wymiany Leonarda 15 i 20 na Koufosa 10 i 34

    pozdrawiam
    Milesiak

    OdpowiedzUsuń
  10. (a tak przy okazji, styl nazi. "W nadchodzącym sezonie Blazers bedą musieliby płacić" i "North Caroline" proszę przyedytować autorze wpisu, gdyż kłuje mie w oko. dzięki)

    OdpowiedzUsuń
  11. pdxpl07:46

    przepraszam i dzięki za zwrocenie uwagi, tak to jest kiedy masz dwa pomysly na konstrukcję zdania i w pośpiechu oba zostają umieszczone w tekście. mam tylko nadzieję, że to było" razi" , a nie "nazi";)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy08:37

      Chyba jednak grammar nazi ;-)

      Usuń
    2. sam sobie zapracowałeś na uwagi. od lepszych więcej się wymaga;)

      Usuń
  12. Pdxpl09:18

    Żeby Ci nie zabrakło określeń na grubsze błędy ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Behemot15:31

    Fajnie się układa najnowszy mock na draftexpress. OG, JJ, Jeanny, Ike, Bam, Patton, Bell, wszyscy dostępni po #15. Kennard wskoczył do Charlotte na 11 :O

    OdpowiedzUsuń
  14. Pdxpl15:46

    OG będzie gotowy do gry w styczniu/lutym. Kennard super shooter , jeśli oddamy Crabbe zastanowilbym się nad nim. Z wysokich tylko rabb budzi większe wątpliwości, reszta :collins,Patton, IKE, Bam kogokolwiek nie wybierzemy będzie dobrze

    OdpowiedzUsuń
  15. Anonimowy18:53

    A co z Rabbem ze nie zaskarbil sobie zaufania?

    LaMarcus

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pdxpl21:22

      nie skreślam go, ale nie przekonuje ani w ataku: slaby rzut z dystansu, operuje głownie w strafie podkoszowej, ani nie jest też jakoś szczegónie dobry w obronie: niezłe zbiórki,ale nie jest to rim protector. przypomina mi bardzo, także introwertycznym charakterem, Eda Davisa. Rok temu gdyby nie kontuzja poszedłby najpewniej w top10 draftu. No, ale moc tamtego naboru nie powala na kolana. W klasie 2017 są lepsi, bardziej wszechstronni wysocy

      Usuń
  16. Wymiana któregokolwiek strzelca za trzy na gorszego będzie błędem.Musimy szukać wymian wśród rimprotectorów, mam nadzieję,że nasz GM to wie...

    OdpowiedzUsuń
  17. pdxpl08:34

    Olshey wie, że musi odchudzić salary cap. To, co wymysli bedzie temu podporzadkowane. miejmy nadzieje, że nie zaplacimy za to wygorowanej ceny. Jesli plotki o Mo są prawdziwe, to są dwa wyjscia:
    - nie ma chętnych na kontrakty Crabbe i Turnera, a kogoś oddac trzeba
    - Mo jednak podpadł w ostatnim czasie i organizacja nie widzi mozliwosci dalszej wspołpracy
    Bo jak inaczej wytlumaczyc fakt, że Olshey pozbywa się gracza, który mimo wszystko rok w rok idzie w gorę, i dodaje do tego jeszcze pick

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Behemot09:12

      Może np. dostać z powrotem Cortney Lee i #44. Może być trzeci do zabawy. Jest mnóstwo wariantów.

      Usuń
    2. pdxpl09:32

      kontrakt Lee to 11mln, w ten sposob Olshey nic nie zyskuje. rzeczywiscie musialby sie pojawic ktos trzeci. Zonglowanie pikami #20 i #26 i wymiany ich za drugorundowe daje sporo mozliwosci. tam mozna wyhaczyc np Josha Harta, Swaningana czy Brooksa. imho gracze z pozycji 15-30 poziomem nie różnią się jakos wyraźnie od tych z 2 rundy.

      Usuń
    3. Behemot09:47

      Sam narzekasz, że Harkless jest za głupi. Weteran by się przydał. #44 daje większe możliwości innych ruchów, to się wszystko łączy, nie można tak sobie wyjmować jednej plotki (ciągle tylko plotki) z całego kontekstu.

      Usuń
    4. pdxpl10:27

      o nie, nie uznaje go za glupka, tego nigdy nie powiedzialem. poddaje w watpliwośc jedynie jego "etykę pracy" i zdolności interpersonalne.
      a kontekst jest taki, że trzeba ciąć kasę, pod luxury tax i pod przyszly kontrakt Nurkicia. Cokolwiek Olshey wymysli nie tracąc zbyt wiele będzie ok. Za to "zbyt wiele" uznałbym na przyklad utratę az dwóch picków.

      Usuń
    5. Prawda, nawet jeden pick to duża strata. Moim faworytem do drużyny to J.bell.

      Usuń
  18. Anonimowy09:04

    To byłby deal roku ...

    OdpowiedzUsuń
  19. 1. Myślicie ze tylko PTB zyska na drafcie? Inni nie będą wybierać? Jeśli wzmocni się drużyna ze środka stawki to jak sądzisz co zrobią te gorsze? Osłabią się?
    2. Jeśli jakikolwiek GM ma wybierać kto ma zostać a kto nie to wbrew logice jest pozostawić najgorszego gracza ligi w naszej drużynie bez względu na cokolwiek...(Meyers Leonard)
    3. pomyśleć że ktoś rzucał słabo w końcówce to zawsze tak będzie... aka Harkless który przynajmniej się rozwija..
    4. A jeśli już tak bardzo szukamy możliwości wymian to najpilniejszy do zmiany jest(oprócz MLE bo to aż nazbyt nawet dla laików oczywiste) jest ET

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy10:54

      Ze wszystkim sie zgadzam, chociaz wierze w ET.

      Karol PTB

      Usuń
    2. Behemot11:49

      W play off grał dobrze. Tylko ten rzut za trzy...

      Usuń
  20. pdxpl12:13

    ad1. nie ma pewności, ze zyskamy. po prostu mamy najwiecej pickow w 1st rundzie i to daje wiekszą szansę , ze trafimy choc jednego dobrego(matematyka). Poza tym , zgadnij na czym zbudowali swoja przewagę GSW. Otóż wybrali Curry'ego, a mogli Flynna, podobnie z Thopmsonem czy Greenem. Draft jest wazny i rożnicuje poziom druzyn
    ad.2 To twoje zdanie, ze jest najslabszy, chcialbym poznac kryteria wg których to ustaliles. Oczywiscie zgoda, że jesli bylby kupiec to oddajemy go bez żalu. Nikt na sile nie trzyma go w Blazers, zwyczajnie nie ma popytu na slaby towar.
    ad.3 przeciez nie chodzi, ze nie trafial, tylko ze z premedytacją nie oddawal rzutów- etyka pracy i charakter, dla mnie wazne, ale rozumiem , ze nie wszyscy mogą podzileac to zdanie.
    4. tez uwazam, że ET daje za malo w stosunku do wratosci kontraktu, podobnie jak Crabbe. Ale w PO widać było doswiadczenie. Po bliźniakach był trzecim naszym najlepszym zawodnikiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Behemot14:21

      Podobno Phil Jackson uwielbia ET. Niech da ten #44 i mamy deal.

      Usuń
    2. Anonimowy16:10

      Uwielbia bo sie zna na dobrych grajkach. ET jest dobry...wystrzeli. Dajmy mu szanse. Daliscie Myersowi 4 sezony szans, to dajmy ET ten drugi chociaz.

      Karol PTB

      Usuń
  21. Anonimowy12:24

    Bedzie jakis artykol o workoutach?


    LaMarcus

    OdpowiedzUsuń
  22. Pdxpl13:39

    Tak, dzisiaj postaram się coś wrzucic

    OdpowiedzUsuń